:: lara hati hanya jiwa yang mengerti ::


Bismillahirrahmanirrahim
bohring EP
7.53am



hmmm...dh smpai EP yg bosan nih dah..saket pinggang nek bas 9jam td huhuhu!! dh la bas maraliner tu gler sejuk brrrr!! bas smlm kol 9pm nek dr KT tros ke Melaka & alhamdulillah, aku selamat smpai ke negeri Hang Tuah neyh...

nape aku kt bohring episode starts? sbb evytm blk MMU bmksd aku kn tgglkn highlight episodes kat umah yang best2 huhuhu..kat umah ada Mak, Ayah ngan Wan..ngan diorg leh ah nk bt mcm2, xbt pape pun xpe..siang2 kalu sll sgt xde org kat umah, diorg g keje..so my keje is just layan tdo kat ats tilam yg best gle thp mls nk bgn :D xpun kuar g jln2 kat Qber yg len xbkn g umah Wan aku jgk..mn lg aku nk pegi kat Qber tu kalu bkn g ziarah Wan kesayangan aku tu huhuhu...

cuti 1week, sume org saket hmm...Mak saket cam biasa, DVT+darah tinggi, Ayah plak br2 ni br didiagnos batu karang tp xnk operate lg while Wan plak sakit sendi & mslh dlm perut dia hmm...aku dengan masalah injury lutut aku yg xhbs2 ni hmm..aku wonder, if anytg happen kat diorg nanti, kat sape lg aku nk ngadu?

tm otw blk, time tu br kat seberang marang..manik2 hjn mula bguguran laju kat pipi aku..tiba2 jek aku rasa sebak kat dada..macam2 dlm kotak fikiran aku..mulalah aku pk byk bnd negative..air mata laju jek, tp nsb aku ni terer cover..lgpun, it was a silent cry..nasib bek abg yg dok seat sblh aku xpasan lgsg yg aku sbnrnye tgh dilanda hujan yg maha lebat..tudung&sweater yg aku pkai agk bsh dgn titisan2 jernih tu hmm..

aku mmg benci and xske utk org len tau yg aku sbnrnye tgh nanges..sbb tu aku xkan nanges dpn org len..so bestfren aku utk nanges2 ni biasanye my bantal, blanket ngan shower..aku sboleh2nye xkan bg org len tau aku tgh nanges..ske simpan sorg2 & lepas sorg2..if aku tertekan n mls nk bzrkan titik2 jernih tuh, aku tdo..hmmm...if ada award silent cry aku la agknye pemenangnye..bcoz of this, aku sll kn mrh ngan bibie sbb xluahkan pd dia..yela, sape xrisau if gf sdn nanges xsdr w/o knowing y kan..

stelah sekian lm aku x nanges, rekod jgk aku nanges smlm..bkn ape, ttba tdetik dlm hati aku psl keluarga aku..aku sgt2 sygkan keluarga aku..harta yg paling bernilai yg aku ada adalah diorg..aku xde sape2 lg kecuali diorg..ape akn jd pd aku if anytg happen 2 diorg nanti..kat sape aku nk ngadu? dh la plak tu, aku sll sgt bangkang ape yg diorg ckp & nasihat aku..eventho aku sll ego wen it's 1st heard but later sll jek aku realised yg sgla bnd tu adalah sgt2 wajar & 4 my ow gudness jgk..manusia sll camtu kan? slagi xkena kat dri sdn, mmg dri sdn aje la yg btol..hmmm..

dlm pd tu, tgerak ati nk ngadu kat Pak Ucu..all diz while pun, he's one of those yg sll bg kritikan membina eventho dia sll merepek2 tah pape xpdn ngan umo tue dia tu hehe.. :D well ya, mmg byk great advices yg dia bg yg aku mmg ptt kena apply..antaranya:-

"Jadilah manusia yang boleh memberi manfaat kepada orang lain..This world is not about u & urself jek tau.."

terdiam terpana aku seketika..adakah slma ni definition aku salah? aku rskan slame nih aku jrg utk bkire dgn org, ssh nk marah org len, ssh nk hot tampered & aku rskan aku sll dahulukn org len drpd dri aku sdn..plus, aku rs aku easily maafkn seseorg tu walaupun seteruk mn kslhan & fitnah org tu thadap aku..sbb sifat aku xnk bdendam dgn sape2, lgpun Allah itu Maha Adil lg Maha Mengetahui..mayb slame nih sikap aku nih aku xapply pd org yg aku sdr kwajaran aku bbuat sedemikian..I'm truly sorry..

1 bnd yg aku mls nk phm is, nape lotsa ppl ckp it's so beruntung 2 be d only child in d family? untung sangat ke jd anak tunggal? seolah2 tlalu byk pro drpd kontranya..bg aku sume same tp yg plg aku xleh blahnye nape diorg nk kata sgala harta nanti dpt kat aku? nape nk kata aku bleh dpt anytg i want? y mesti nk kata harta yg ada dh tlebih2?? byk sgt ke harta parents aku?? plu sgt ke byk harta kat duniawi ni?? ape yg parents aku ada skang is based pd cr diorg spent&sikap jimat cermat diorg..byk harta skalipun if xde belanjawan&xreti manage, hbs gak..lg 1, if anytg later aku nk ngadu kat sape? bkn ada adik beradik laen..mayb sbb tu aku ske bkwn ngan siapa saje n aku easily anggap sesiapa yg rpt ngan aku sbgai siblings aku..thnx to
Nina, Kak Idayu, Abg Zaher & Abg Ikhwan 4 everything..ur presence in my life is so much appreciated..nasihat Pak Ucu,
"Untung x untung tu keje Allah..di mata orang nampak ok tapi dalam hati kita xsiapa yang tahu..orang len bleh je ckp pape, jgn diikutkn sgt ckp org.."

termenung pjg aku slpas tu..air mata peneman kelaraan hati..bila difikirkan blk, sgl bnd yg terjadi itu ada hikmahnye..spt kata Abg Ikhwan,
"there's always a silver lining behind black clouds.."
sgla bnd bgantung pd kewarasan dan kebijaksanaan akal utk memimpin saraf2 bertindak..alhamdulillah, senak di dada terlepas jua 2jam kemudian..


"Ya Allah, aku mohon kepada Engkau petunjuk dan taqwa, iffah dan kekayaan jiwa..
Ya Allah, hidupkanlah kami dengan iman dan matikanlah kami dengan iman, halaulah kami di Padang Masyar dengan iman, masukkanlah kami ke syurga dengan iman..
Ya Allah, tetapkanlah kami berserta iman, tundukkan penggoda kepada kami daripada jin kerana iman..
Ya Allah, hindarkanlah kami dari bala dunia dan azab akhirat..
Semoga Allah mengampuni dosa kami dan dosa mereka dengan rahmatMu ya Allah Tuhan kami Yang Maha Pengasih..Amin.."

truly,
Ana

0 reviews: