Attitude problem

BADDDDDDDDDDDDDDD ATTITUDE!
how would u feel if you define yourself as bad?
some would rather ignore it, some would have think of it deeply.

I admit, after this midterm break I am soooooooooooooooo problematic!
I hate having this kind of problematic attitude. I dont care if others dont, but I do!
ponteng kelas, selalu sakit, physically & mentally weak, stress and all kind of pessimism & negative..
negative aura revolves around me! where's the positive? what's blocking me from my positive aura?
urghhhhhhh!!!

for my 1st 7 weeks during this semester, I am still full of anxiety, energetic & high spirited!
morning class dijaga elok, sesuatu masa cube dimanfaatkan semaksima mungkin..
pagi-tengahari ke kelas, petang exercise.. netball ke, jogging ke plg x pun 2x per week..
time tu rasa sy bahagia, free of anything yg would distract my mind..
nak kate ada problem ngan bf, dah selamat reconcile dah..xde masalah dh, lagi bahagia adalah!

tp, lepas midterm break.. MOST THINGS RUINED! ape puncanya???
sungguh, sungguh aku xtau!
yg plg teruk solat lmbt, Qur'an dh jarang baca.. yasin once a week pun xbace..
ape masalah ni??? kesihatan plak tah pape.. bukannye sakit trok sgt, not critical like mak..
but very2 effecting me! sakit pinggang la, sakit tulang la, sakit lutut la, cramp la bla bla bla!
seb baek period pain dah berkurangan sekarang.. entah lah..

and last night, I got my nerves to tell my bestfriend Ckyn of what I am down with..
this stupid problematic attitude! dah la final year, xsedar diri btol! gerammmmm!!!
few wise advices given..

1st; sleep early! make sure by 12am masuk tdo! kalu xleh tdo, tutup lampu..be in the dark, it would make u easily fall asleep..kalau xleh tdo gak, bace ayat2 Al-Mulk & Sajadah..and obviously Kursi..
utk nasihat ni, semalam i tried applying..
alhamdulillah, by 1.30am camtu terlelap gak pas xleh tahan ngadap bace jurisprudence infos for jurisprudence assignment.. tmbah plak mr bumblebie soh tdo ngan barney theme song :)
memang lena habis arr! bangun2, kol 5am camtu..FRESHHHH!!! :))
so ngadap la juris lagi, tgg subuh.. haaa, pas subuh ngantuk tgk juris lentoq pulakkkk!
bile tbgn blk 7.45am camtu, KAKI SAKITTTTTTTTTTTTT!!! both leg bones saketttttttttttt!!!!
it has been few days okey! dok sapu minyak jek keje.. tp ape mslh plak ni?
tdo pun xpakai kipas okey, siap pakai stokin bagai..aduhai.. kenapa kenapa???

pastu, dlm dok menahan sakit, Pang texted me..OH MAN!!! I'm dead!
his civil procedure notes is with me! matiiiii!!! I promised him if I cud get up & stand on foot I would go class at 9am eventhough I know it is damn late! xkire, as long as pang gets back his notes!
but, memang laaaaaaaaaaa xpegi! hangin hangin hangin jekkkk!
adakah aku ni mmg langsung2 xbley sejukkkk????? weak antibody? hmmmm...
but I admit I cannot tahan sejuk..kalau both lengan sejuk, mmg gone! hmmm
akhirnye, Pang bengang & kecik ati.. mmg patut pun, if I were in his shoes, I would act d same..
I am so sorry Pang, really am.. I OWE YOU BIG TIME!! so sorry, dat's all I can say now..

2nd, take care of your food..don't on tight diet! eat healthily so you won't fall sick..
oh dear, I am taking care of it..I aint dieting, seriously.. it's just, if I had heavy breakfast, I wont have lunch.. it had already been brunch, isn't it? lagipun mmg akan kenyang hingga ke petang..
tapi, masalah besar bile malam2 I am craving for food..how? yang ni la kena diet! =.='

falling sick? hmm, this is a big question to wonder..
looking through, I compare my weeks before & after midterm break..
more negative aura I suppose? ntah la, but I have this kind of feeling mentioning about me getting reflexology treatment earlier during the break..
Indeed, I have always feel sick.. ada jek yang xkena.. nk g training netball pun takot, takot cramp nanti xleh jalan.. oh enough, I knew all along the feeling of not be able to walk & bgantung pd tongkat and wheel chair! mmg trauma!!!!

*nak gi kelas dlu..smbungan later*

2 reviews:

  cutekatak

January 18, 2011 at 6:43 PM

bestie dearie- mek attitude problem ni leh ubah~~~nanti aku story mory panjang2 k....x best citer kat cni

  anne nalea

January 20, 2011 at 6:58 PM

aku sayang mu giler2 okeyyyyy!!! :P